top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרוני מוסנזון

האם שיטת רוזן יכולה לשפר מצב בריאותי?


האם שיטת רוזן יכולה לשפר מצב בריאותי?

כן. היא יכולה לשפר את המצב הבריאותי ביחד עם שינוי במצב הנפשי והרגשי. הקשר ביניהם הוא חלק מהייחוד של הטיפול בשיטת רוזן.


שיטת רוזן עוזרת במיוחד למי שסובל ממתח נפשי, סטרס, מצוקות וכאבים הנגרמים ממתח שרירי כרוני.

לעתים קרובות אנו מגיבים לעומס היום-יום על ידי הדחקה של רגשות כעס, חרדה, עצב, כאב ועוד תחת שכבות של מתח שרירי. המתח השרירי הכרוני הופך למעין שריון גופני. מתח נפשי מוחזק תחת מתח פיזי.


מתח (סטרס) לאורך זמן מזיק לבריאות. הוא פוגע במערכת החיסון, מערכת העיכול ושאר מערכות תפקוד הגוף. אנחנו מועדים יותר לבעיות בריאות כגון: מחלות לב, לחץ דם גבוה, אולקוס, פיברומיאלגיה, בעיות נשימה, ועוד.


כאשר אנחנו מדחיקים רגשות אנחנו גם מרגישים פחות סיפוק ביחסים בינאישיים ונתקלים בקושי ליצור ולקיים מערכות יחסים קבועות ובריאות.


המגע הקשוב והעדין של שיטת רוזן עוזר לצאת ממעגל המתח הכרוני. הוא מחבר אותנו עם כוחות ומשאבים פנימיים, עם חווית רווחה גופנית ונפשית.

המטפלים לא מנסים לשנות את מצב המתח על ידי מניפולציה של הרקמות הפיזיות. הם עוזרים למטופלים להרגיש את ההחזקה של השריר מתוך הכוונה למודעות תחושתית כאן ועכשיו באמצעות תשומת לב לתחושות ולרגשות שעולים בהקשר לאיזורי המתח השונים.


המטפלים מחפשים קשר עם המטופל במקום בו הוא מחזיק את עצמו בכוחות עצמו, ומכוונים לשם את המודעות במידת האפשר באמצעות מגע ושיחה.


מריון רוזן הבינה מנסיונה הקליני שכאשר נוצרים חיבורים בין התחושות הגופניות לבין החוויה הרגשית, והמטופלים נעשים יותר מודעים לעצמם, הם מרגישים שיפור גופני ורגשי/נפשי, שחרור מדפוסים מגבילים בתנועה בגוף ובהתנהלות בחיים. הגוף משקם את עצמו וניכר שיפור בבריאות הגופנית והנפשית, באיכות החיים וביחסים עם הסביבה.


בסדנאות בשיטת רוזן לומדים לטפל באחרים תוך כדי טיפול בעצמנו. מתוך המשאבים שלנו כמטפלים אנו נותנים לאחרים. זהו לימוד מתוך התפתחות אישית.


הסדנאות בשיטת רוזן מיועדות למי שרוצה ללמוד לקראת הכשרה כמטפלים, אולם הן מתאימות גם למי שמעוניין לטפל בעצמו, לשפר איכות חיים, בריאות והרגשת מימוש. בסדנאות, בתנאים של סביבה בטוחה, חיבור עם עצמנו ומשם עם אחרים מאפשר לחוכמה הפנימית ולכוחות הבריאים של הגוף, הנפש והרוח להתגלות ולהתפתח.

43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page